Aktivní imaginace

Meditace

 

Aktivní imaginace je způsob jak prohlubovat vnitřní klid a stabilitu a zároveň pracovat s představivostí a fantazií. Naše mysl nám často nabízí rozmanité obrazy a představy, které mohou odrážet aktuální náladu a prožívání. V aktivní imaginaci pracujete s motivem, tématem, který vám nabídne průvodce meditace, pracujete s prožitkem a vlastním  obrazovým ztvárněním. Často se používají motivy přírody, krajiny, zahrady, může se pracovat i s tématem silového zvířete, osobního stromu apod.  Člověk vypne svoje myšlení a ponoří se do světa fantazie, zároveň ví, že vstupuje do světa, který není skutečný, učí se tak odlišovat mezi realitou a fantazií. Na závěr můžete svůj zážitek sdílet nebo nakreslit obrázek, je možné i vyjádřit ho tělem, např. spontánním tancem.

Celestiální komunikace

Uvolnění, kreativita, rovnováha. Je to meditace, která využívá mantru (zpěv posvátných slabik a slov) s pohybem paží i trupu. Zpíváte mantru, k tomu přidáte opakující se pohyb, tím pořádně zaměstnáte mysl, která se sama vypne a dovolí vám si to užít.  Dost často se i zasmějete, koordinace pohybu a zpěvu může být zpočátku složité, přináší však pocit sounáležitosti a neberete se tak vážně a to potřebujeme pro náš život – nadhled a humor jako zdravé koření.

Aneta Pavlová a Natálka Pavlová

 

 

 

Meditace - čas zastavení a rozjímání. Budete relaxovat, užívat si sami sebe

v příjemném prostoru s vřelou atmosférou. Rozvíjet kvality klidu, laskavosti

a neusilování.

 

Během 10 týdnu vyzkoušíte různé druhy meditací a díky osobní zkušenosti si

vyberete, která vám vyhovuje. Získáte informace jak prohlubovat vlastní

praxi a doporučení jak meditovat s dětmi. Naučit naše děti odpočívat,

přestat přemýšlet, zbavit se napětí je dar, který meditace přináší.

 

Pro děti od 7 let, rodiče a dospělé

 

- učíme se meditovat

- zpíváme mantry

- cvičíme

- kreslíme

 

Celestiální komunikace (meditace z kundalini jógy)

Aktivní imaginace

Mindfulness

Mandaly

 

Místo: Grain Space, Rašínovo nábřeží 26, Praha 2.

 

přihlášky: sofija@seznam.cz

 

Cena:

 

Děti 150 Kč, dospělí 200 Kč. Pokud přijde rodič s dítětem platí společně 300

Kč za hodinu.

 

Celkem 10 lekcí, děti 1 300 Kč, platba předem.

Celkem 10 lekcí, dospělí 1800 Kč, platba předem.

Celkem rodič s dítětem 10 lekcí 2 700 Kč, platba předem.

 

Meditace pro rodiče i děti

Mindfulness

Mindfulness pracuje s pozorností zaměřenou na sebe sama. Vnímáme svůj dech, svoje pocity, tělesné vjemy a tím se dostáváme do přítomného prožívání. Možná znáte okamžiky, kdy jako bychom nebyli přítomni v našem životě, utíkáme do minulosti, plánujeme budoucnost, přemýšlíme o druhých a utíká nám ten jedinečný čas, který máme – tady a teď. Určitě znáte okamžik, kdy se podíváte na něco krásného a jste najednou celou svou existencí v tom okamžiku – pohled do krajiny z kopce, který jsem právě vyšlápla, hrající si dítě a jeho štěstí, rozkvetlá zahrada, objetí od blízkého člověka. – chvíle, kdy nás zaplaví radost ze života. Všimneme si jí a prožijeme jí naplno. A to jde, žít vědomě svůj život. Meditace Mindfulness postupně buduje určitou kondici žít v přítomnosti, všímat si, být pozorný k sobě, ke svým potřebám, přáním. Postupně odkrývá tajemství klidu, prohlubuje laskavost a soucit.

Zkuste se zamyslet nad svým životem. Je pro vás obtížné uvědomovat si, co se děje v přítomném okamžiku. Děláte jednu věc za druhou, aniž byste jim věnovali skutečnou pozornost? Jste silně zaujatí minulostí nebo budoucností? Potom začněte praktikovat meditaci všímavosti, která vás stále znovu a znovu bude vracet k plnému vědomí – probudíte se do života.

 

Pokud chcete vyzkoušet Mindfulness, najděte si 15 minut pro sebe v klidném místě. Posaďte se do pohodlného sedu, vnímejte svoje tělo - svůj zrak zvenku zaměřte dovnitř. Mám někde napětí, cítíte tlak, či stažení - nadechněte do této části těla a s výdechem uvolňujte, můžete opakovat vícekrát. Potom začněte vnímat svůj dech, svůj nádech - aktivní část dechu a výdech – uvolňující část dechu. Díky dechu harmonizujete svoji mysl, tělo i duši. Cítíte, jak s každým nádechem a výdechem do vás vstupuje klid a mír. S každým výdechem se tato kvalita rozprostírá do celého vašeho těla.

Všímejte si svých pocitů i myšlenek, pozorujte je, ale zůstávejte ve spojení se svým dechem. Můžete mít tisíce myšlenek a pocitů – to je normální, mysl je přelétavá, snadno se rozptýlí, zatoulá, zkuste ji pozorovat, zůstat soustředění na svůj dech. Může vám pomoci představa mraků, které plují na modré obloze, vidíte je, ale nejste tím mrakem, nechte ho proplout a zůstávejte klidnou, modrou oblohou. To nejdůležitější nakonec – s meditací všímavosti zároveň trénujte trpělivost a laskavý přístup k sobě.

 

Sat Nam Rasayan

Aneta Pavlová na Festivalu jurt, srpen 2016. Sat Nam Rasayan je meditativní léčitelské umění z tradice kundalíní jógy. "Sat Nam" znamená duše a "Rasayan" znamená plynout. Léčitel rozpouští napětí a bloky, které brání dotyčnému se hluboce a plně uvolnit. Cílem je uvolnit energii duše, aby mohla opět volně a bez zábran proudit. V tomto zvláštním stavu se tělo regeneruje a léčí samo.

V Sat Nam Rasayan se nepoužívá nic kromě bdělé pozornosti a vědomí. Celý proces funguje jako sval, kterým pohybujeme, abychom dosáhli konkrétní změny v realitě. Pouhou pozorností je možné docilovat změn na orgánech, svalech, meridiánech nebo psychických blocích.

Mnoho století Sat Nam Rasayan platilo za tajnou techniku. Bylo předáváno z mistra na žáka, přičemž bylo toto privilegium vyhrazeno jen několika málo pokročilým žákům. Praktikující byli uctíváni jako vynikající léčitelé a učení samo bylo pokládáno za jedno z nejvyšších umění jógy.